Uw pensioen verandert. Wij houden u op de hoogte. Meld u aan voor de nieuwsbrief

Beter: pensioenreglement in begrijpelijke taal

Geplaatst op 16 maart 2023

Eenvoud en begrijpelijkheid als het gaat om pensioen: dat is een belangrijke missie voor Bpf HiBiN. Dat geldt ook voor ons pensioenreglement.

Beter: pensioenreglement in begrijpelijke taal

Reglementen zijn vaak niet de makkelijkste teksten om te lezen. Daarom hebben we ons pensioenreglement opnieuw geschreven.

Wat is er anders?

Vaktaal en afkortingen hebben we zoveel mogelijk vervangen door heldere taal. Verder zijn er vandaag de dag dingen anders in de samenleving. Dat werkt ook door in uw pensioenregeling en het pensioenreglement. Woont u bijvoorbeeld samen? Dan kan een ‘kind’ ook het kind zijn uit een eerdere relatie van uw partner. Ook ‘partner’ en ‘wezenpensioen’ hebben we in het reglement aangepast naar deze tijd.

Wat vindt u?

We zijn benieuwd of u het pensioenreglement nu makkelijker te lezen vindt. Laat het ons weten!

Was deze pagina behulpzaam?
Deel deze pagina

Hulp nodig bij uw pensioen?

Ons team staat elke werkdag van 8.30 tot 15.30 uur voor u klaar.

Jaaropgave 2025

De jaaropgave over 2025 is op 12 februari 2026 per post aan u verstuurd. Deze kunt u gebruiken voor uw belastingaangifte, die u kunt indienen vanaf 1 maart 2026. Lees hier meer.