Sneller en veiliger pensioennieuws krijgen? Geef uw e-mailadres aan ons door!

Beter: pensioenreglement in begrijpelijke taal

Geplaatst op 16 maart 2023

Eenvoud en begrijpelijkheid als het gaat om pensioen: dat is een belangrijke missie voor Bpf HiBiN. Dat geldt ook voor ons pensioenreglement.

Beter: pensioenreglement in begrijpelijke taal
Kunnen we u helpen?
Ons team staat elke werkdag van 8.30 tot 15.30 uur voor u klaar.

Reglementen zijn vaak niet de makkelijkste teksten om te lezen. Daarom hebben we ons pensioenreglement opnieuw geschreven.

Wat is er anders?

Vaktaal en afkortingen hebben we zoveel mogelijk vervangen door heldere taal. Verder zijn er vandaag de dag dingen anders in de samenleving. Dat werkt ook door in uw pensioenregeling en het pensioenreglement. Woont u bijvoorbeeld samen? Dan kan een ‘kind’ ook het kind zijn uit een eerdere relatie van uw partner. Ook ‘partner’ en ‘wezenpensioen’ hebben we in het reglement aangepast naar deze tijd.

Wat vindt u?

We zijn benieuwd of u het pensioenreglement nu makkelijker te lezen vindt. Laat het ons weten!

Hulp nodig bij uw pensioen?

Ons team staat elke werkdag van 8.30 tot 15.30 uur voor u klaar.