Klachten
Wij willen u graag goed helpen. Daarom doen wij alles wat we kunnen om uw pensioen zo zorgvuldig mogelijk te regelen. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft. Hieronder vertellen we wat u dan moet doen en wat u van ons mag verwachten.
Heeft u een klacht? Of bent u het niet eens met een beslissing? Aarzel dan niet om ons dat te laten weten. Dan proberen wij samen met u een oplossing te vinden.
- Bel ons of stuur ons een e-mail of brief. Op onze contactpagina vindt u onze gegevens.
- Probeer ons duidelijk uit te leggen waarover u niet tevreden bent. En waarom.
- Bent u het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over uw pensioen? Vertel ons dan ook waarom u het er niet mee eens bent.
U krijgt altijd antwoord van ons
- Als u ons belt, krijgt u vaak meteen antwoord.
- Stuurt u ons een e-mail of brief? Dan zorgen we dat u binnen 10 werkdagen antwoord krijgt.
- Soms hebben we meer tijd nodig. Dan laten we u weten wanneer u ons antwoord krijgt.
Bent u het niet eens met ons antwoord?
Dat vinden we heel vervelend. Maar dat kan natuurlijk wél gebeuren.
- Stuur ons een e-mail of brief. Het is belangrijk dat u dat schriftelijk doet.
- Vertel in uw e-mail of brief dat u uw klacht wilt voorleggen aan ons bestuur. Dat noemen we een ‘beroep’.
- Probeer ook duidelijk uit te leggen waarom u het niet eens bent met ons antwoord op uw klacht.
U hoort wat het bestuur besluit
- Ons bestuur behandelt uw beroep binnen 2 maanden.
- Is uw beroep besproken? Dan laten we u binnen 10 werkdagen weten wat het bestuur heeft besloten. We sturen u daarover een brief.
Bent u het niet eens met het antwoord van ons bestuur? Dan kunt u nog twee dingen doen.
Naar de Geschilleninstantie Pensioenen
Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u ook altijd terecht bij de Geschilleninstantie Pensioenen (GIP). Zij zijn onafhankelijk en behandelen uw klacht.
Naar de rechtbank
U kunt ook naar de rechtbank als u er met ons niet uitkomt. Het maakt niet uit of u eerst naar de Geschilleninstantie Pensioenen bent geweest of niet.
Ons klachten- en geschillenbeleid
Alles over hoe wij omgaan met klachten leest u in ons klachten- en geschillenbeleid en in ons klachtenreglement. Is er iets niet duidelijk of heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Hulp nodig bij uw pensioen?
Ons team staat elke werkdag van 8.30 tot 15.30 uur voor u klaar.